Illinois Okul Raporları

Fotoğraf: 2011 yılı Illinois okul raporları (Şikago platformu)

Her yıl Illinois Eyaleti Eğitim Yönetim Kurulu; Illinois’deki tüm devlet okullarının performansı ve demografileri üzerine veriler içeren okul “raporlarını” kamuoyuna sunmakta. Bu büyük bir veri setidir- bu yılın düşüşü yaklaşık 9500 sütun genişliğindeydi. Burada problem, bu kadar çok verinin ne sunacağıydı. (Herhangi bir yazılım projesinde olduğu gibi, zor olan kısım yazılımı yapmak değildir; doğru yazılımı yapmaktır.)

İlginç verileri seçmek için eğitim ekibinden muhabirler ve editörler ile çalıştık. (İlginç görünen birçok veri var fakat gerçekte hatalı veya yanıltıcı tarafını bir muhabir söyleyebilir.)

Ayrıca haber merkezinde okul çağındaki çocukları olan insanları inceleyip röportajlar yaptık. Bunu empati eksikliğinden dolayı yaptık-haber uygulama ekibimizdedaki hiç kimsenin okul çağında çoçuğu yoktu. Araştırma süresince okul süreci ile ilgili  çok şey öğrendik.

Birkaç özel kullanıcı ve durum için çalışma yapmayı amaçladık:

* Okulda çocuğu olup okullarının istenilen ölçülere göre uygun olduğunu bilmek isteyen ebeveynler

* Orada yaşamak için okul kalitesinin karar vermede önemli bir etken olduğunu bilen ebeveynler

İlkinde, okulların açılması iki geliştirici proje ile yaklaşık altı haftaydı. 2011’deki güncellememiz iki geliştirici proje ile dört haftaydı. (Esasen şuanki proje üzerinde aktif olarak çalışan üç kişi vardı, fakat hiçbiri tam zamanlı değildi.

Bu projenin ana noktası bilgiyi yönetebilmekti. Ulaşılabilenden daha az veri sunmamıza rağmen, hala çok veri var ve bunu sindirilebilir hale getirmek sorundu. Şans eseri, grafik bölümümüzden karmaşık bilgiyi sunmada uzmanlaşmış olan tasarımcı biri ile çalıştık. Bize grafik yapmayı öğretti ve genel olarak okunabilir bir sunumda yol gösterdi.

Site Python ve Django ‘da oluşturuldu. Veriler MongoDB’da bulunuyordu.

İlk olarak bu projede Twitter’ın önyükleyici kullanıcı arayüzü yapısını denedik ve sonuçlar tatmin ediciydi. Grafikler Flot ile çizildi.

Bu uygulama ayrıca okul performansları hakkında yazdığımız birçok olayın ana merkezi durumunda. Bu yolda bir çeşit portal görevi görür; yeni bir okul performansı olayı olduğunda, bunu olayla ilgili okullar listesinin yanına, uygulamanın en üstüne koyarız. (Ve yeni bir olay olduğunda, www.chicagotribune.com okuyucuları olaya değil de uygulamaya yönlendirilir.)

Önceki raporlar okuyucuların okul uygulamalarını sevdikleri yönündeydi. Aldığımız geri dönüşler  olumlu (veya en azından yapıcı!) ve sayfa görüntülenmesi tam sayfa boyuydu. Bonus olarak, bu veri tüm yıl boyunca ilgi çekici olacak ve ayrıca her ne kadar okul hikayelerinin hit olarak ana sayfada olmasının azalacağını bekliyor olsak da, geçmiş deneyimlerimize göre okuyucular yıl boyunca bu uygulamayı deneyeceklerdi.

Bu projeden çıkardığımız birkaç anahtar fikir şöyledir:

* Teknik grafik bölümü sizin arkadaşınızdır. Bunlar kompleks bilgileri yönetmede başarılıdırlar.

* Yardım için haber merkezine başvurun. Haber merkezi yönetmek için bu ikinci projemizdir- gazetecilerin fikrini almak işi çok daha kolaylaştırdı.

* İşinizi gösterin! Geri dönüşlerimizin çoğu kullanılan uygulamaların ve veri setlerini ne olduğu üzerineydi. API üzerinden ulaşılabilir birçok veri sağladık.

Çeviri:
-Brian Boyer, Chicago Tribune
https://datajournalism.com/read/handbook/one/case-studies/illinois-school-report-cards