Seçim Sonuçları için Büyük Kurul

Arşiv çeviri
Aron Pilhofer, New York Times
Kaynak: https://datajournalism.com/read/handbook/one/case-studies/the-big-board-for-election-results

Seçim sonuçları her haber kuruluşu için büyük bir görsel hikaye anlatımı fırsatı sağlamakta, ancak uzun yıllar bu bizim için kaçırılan bir fırsat oldu. 2008 yılında grafiklerle beraber bunu değiştirmek için yola çıktık.

Figure 52. The Big Board for Election Results (New York Times)
Figure 52. The Big Board for Election Results (New York Times)

Sonuçları görüntülemek için hikaye anlatan ve bir tablo ya da bir harita üzerindeki numaraları karmakarışık hissettirmeyen bir yol bulmak istiyorduk. Önceki seçimlerde bu şekildeydi.

Bir çuval dolusu sayı ile ilgili ya da “CNN model” olarak tanımladığım tablolar, tablolar ve daha fazla tablo için mutlaka yanlış bir şey olduğuna dikkat edin. Bu sonuç veriyor; çünkü okuyucunun bilmek istediklerini bu model onlara sunuyor: kim kazandı?

Ve temelde bozuk olan bir şey ile karışma tehlikesi önemlidir. Kökten farklı bir şey yaparak ve insanların beklentilerinden uzak durarak bazı şeylerin daha az kafa karıştırıcı olması sağlanabilir.

Sonunda, grafik masasının doğru cevabı aramayı sona erdirdiğimiz Shan Carter’di “big board”. Maketlerini ilk kez gördüğümde bu abartısız bir tokat gibiydi. Bu kesinlikle doğruydu.

Seçim sonuçları için büyük kurul (New York Times)

Bunu görsel gazetecilik için harika bir şey yapan nedir? İlk olarak, okuyucunun gözü hemen seçmen oylarının üst kısmında yer alan büyük çubuğa kayar. çekiliyor. Okuyucunun bilmesini istediği şeyi tam olarak anlatır, çok hızlı, basit ve herhangi bir görsel ses olmadan gerçekleştirir.

Daha sonra okuyucu, The Times tarafından düzenlenen ve bir adaya veya diğerine devletin nasıl hissettirdiğini gösteren aşağıda verildiği gibi gruplandırılmış olarak 5 kolona ayrılır. Burada orta kolonda gazetecilik içeriği kapsamında bizim küçük grafiğimizde Obama’nın neden kazandığını açıklıyoruz. Etkileşim bunu daha berraklaştırır: Obama dört beş kez yazı tura atılarak almayı umduğunu aldı.

Bana göre bu beş sütunluk yapı görsel gazeteciliğin diğer dizayn şekillerinden nasıl ayrıldığının bir örneğidir. İdeal olarak görsel gazeteciliğin harika bir eseri hem güzel hem de bilgilendirici olacaktır. Fakat hikaye ve estetik arasında karar verirken gazeteci hikayeyi daha güzel göstermelidir. Ve de bu görünüm salt tasarımcının veriyi sunmak için seçeceği yol olmayabilir ama hikayeyi çok iyi anlatır.

Ve son olarak, iyi bir etkileşim sitesi okuyucuyu daha derin okumaya ve anlamaya olanak sağlıyor. Devlet oy yüzdeleri, seçim oylarının sayısı, yüzde raporlama gibi detaylar kasıtlı olarak hikayenin ana noktaları ile rekabeti önemsiz göstermiştir.

Tüm bu görsel gazetecilik, haritayla sunulan doğruluğu tespit edilmiş piramit “büyük tabloyu” büyük bir çalışma ile ortaya koyarak daha net görülmesi de sağlanmış olur.

Aron Pilhofer, New York Times
Kaynak: https://datajournalism.com/read/handbook/one/case-studies/the-big-board-for-election-results