Türkiye’de teknolojik ürünlerin ihracattaki payı yüzde 1.3

0
123

VOYD’un haberde veri görselleştirme serisinde bu hafta Dünya Kalkınma Göstergelerinden Bilgi Toplumu verilerini inceledim. Bilgi Toplumu verileri, ülkelerin internet kullanımı oranlarını, sınırları içindeki mevcut internet sunucu sayısını, bilgi ve iletişim teknolojilerinin (bit) toplam ihracat ve ithalat faaliyetlerindeki payını içeriyor.

2018 yılı itibariyle internet kullanımına bakıldığında Kuzey Amerika, Batı ve Kuzey Avrupa ülkeleri ve Avusturalya’da nüfusun % 80 ve üzeri internet erişimine sahip. Bu bölgeleri % 60 ve 80 bandı arasında kalan Latin Amerika ve Türkiye’nin de içinde bulunduğu Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri takip ediyor. Günümüzün önemli ekonomik güç ve pazarı olarak kabul edilen Çin’de nüfusun %54, Hindistan’da ise % 34’ü internet kullanıyor.

Bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) mevcut ithalat ve ihracat faaliyetlerindeki payına bakıldığında bazı Güney Asya ve Pasifik ülkeleri oran olarak önde geliyor. Ama tüm ülkeleri analiz dahil edersek ve orta değeri (median) baz alırsak BİT’in ihracattaki payında Kuzey Amerika lider durumda.

Türkiye’de bilgi iletişim teknolojilerinin ihracattaki payı %1.3 ithalattaki payı ise %6.2. Aşağıdaki çalışmadan Bilgi Toplumu verilerini değişken ve bölgelere göre filtreleyerek verileri daha ayrıntılı inceleyebilirsiniz.


Bilgi Toplumu verisini Dünya Kalkınma Göstergeleri sayfasından Devletler ve Pazarlar (States and Markets) menüsü altından ulaşabilirsiniz. Çalışmaları flourish hesabımdan ulaşıp yeni bir hesap oluşturarak kopyalayıp veri görselleştirme üzerinde oynamalar ve düzenlemeler yapabilirsiniz.